Wednesday, December 23, 2009

Hari akan menjadi gelap.

Bukan hanya dengan jatuh cinta je, kau leh faham 'kusangka panas hingga ke petang, tapi hujan ditengahari'.

Kita merancang, sebaik-baik perancangan adalah perancangan-Nya.


Anyangcheon, Padang Futsal.


Kalau hendak minum air teh panas, jangan bertangguh masa dengan membuka majalah universiti. Ambil uncang teh, letak gula separuh sudu, kacau. Tunggu 3 minit. Hirup. Jangan lakukan apa-apa. Duduk dan minum. Lebih nikmat.

Begitu juga apabila makan. Jangan makan sambil menonton sesuatu. Duduk, makan, dan makan. Tanpa sepatah kata, kalau boleh. Baru kau tahu betapa pedasnya ikan tuna makcik ala-ala Lee Hyori kat kedai Syurga Kimbab.

Aku rasa aku dah sampai batas aku sendiri...

Aku tak mampu hendak berjaga sampai lewat malam, menelaah apa yang mahu. Banyak kali, aku menghadapi simptom cepat letih dan akhirnya aku tertidur tanpa sedar. Tidur dengan stoking masih di kaki. Tidur dengan baju panas tebal yang telah dipakai di siang hari.





Aku terpaksa mengaku aku berumur 23.

Aish.

PS: Masih menyimpan impian hendak bungee-jump.

No comments:

Post a Comment